Disciplíny

zde naleznete jednotlivé disciplíny

Jednotlivé disciplíny:

Letní ROH 2022 - BRANNÉ CVIČENÍ

Hra dvou týmů, snažících se zachránit před jistou smrtí žízní a hladem zajištěním jediných dvou nezasažených zdrojů pitiva a krmně při chemicko-jaderné katastrofě. Utkání proběhne za bytovkami, a to v území od zatáčky / od sloupu až k potoku, kde budou umístěny zdroje.

Mundůr: pro každý tým po jednom:

  • Respirátor
  • Sluneční brýle
  • Pláštěnka
  • Ruce a nohy - igelitové sáčky, stažené gumičkami (varianta 2 - na nohy JEDNERY holiny maximální velkosti)

Mundůr se vždy bude oblékat na začátku každé disciplíny, na konci ho soutěžící svléká a současně se obléká další běžec z týmu, mundůr musí být obléknutý PRECIZNĚ, jinak hrozí chemický zásah, nebo nemoc z ozáření!

Další potřeby pro soutěžící:

  • vejce (plato syrových)
  • polévková lžíce 2x
  • velké pytle od zrna na skákání 2x (lanko na svázání nohou)
  • švihadlo 2x
  • pneumatika/ obruč, kolo/ 2x
  • KAŽDÝ pracovní rukavice na trakaře a žabky

Potřeby pro záškodníky a současně dozorce (Záškodníci by mohli být označeni Zetkem :-D ):

2x koště s uvázanýma "rukama" (strašák, panák)

Kriplkárka, basa piva, věnec buřtů 😊

kýble s vodou a houbami, vodní pistole a pistolky, bublifuky, atd., - nic, co by zůstávalo v přírodě a jakkoliv by ji to mohlo poškodit, lze třeba vodu s potravinářským barvivem,...

Disciplíny:

Disciplíny se poběží po krátkých, fyzicky, duševně a s humorem zvládnutelných úsecích. Vždy bude checkpoint pro svlečení a oblečení ochranných prostředků, z něhož se bude vybíhat k dozorci (cca 5m), který předá techniku nutnou pro zdolání další části běhu k dalšímu checkpointu.

  • Sprint s rozkleplým vejcem na lžíci
  • Skákání v pytli (kdyby nebyl pytel, lze svázat nohy lanem)
  • Kutálení pneumatiky/ kola/ obruče - lze nahradit třeba nesením těžkého pískem naplněného pytle, kýblu atd...
  • Skok přes švihadlo - 10 přeskoků a vajíčko
  • Skákání žabek
  • Možno hra pro celý tým na střídání, nebo jednu předem ujasněnou dvojici - TRAKAŘE
  • Od poslední disciplíny volný běh CELÉHO týmu ke zdrojům = tůň u viaduktu ke spodní Tužince, kde bude dozorce hlídat poslední vychlazenou basu piva na zeměkouli a věnec buřtů!
  • Vítězí ten tým, který u tůně první oblékne a do země zarazí svého panáka - koště - tj. zachrání svého velitele před jistou smrtí!
  • PORAŽENÝ tým veze VÍTĚZNÝ tým s basou piva na klíně na kriplkárce zpět k ohništi (střídání jedinců povoleno a doporučeno :-D ) a započíná konzumace a záchrana před smrtí hladem žízní a nudou.


1. Republika nebo rok 1989 - v kostýmu

Vrchcáby

Kromě šesti kostek potřebujete ke hře tabulku na zaznamenávání výsledků jednotlivých hráčů. Hráč hází šesti kostkami a má možnost dvou opravných hodů. Hráč po prvním hodu oznámí, kterou kombinaci bude házet a za ní si také nejpozději po dvou opravných hodech zaškrtne políčko. Po prvním hodu se hráč může rozhodnout, že některé z kostek odloží stranou. Opravný hod pak provede se zbývajícíma kostkami. Pak se opět podle výsledku druhého hodu rozhodne zda provede třetí hod, případně kolik kostek odloží před tímto hodem stranou. Kostky, které hráč odložil po prvním hodu může s ohledem na výsledek druhého hodu vzít zpět do ruky a též je házet znovu. Po třetím hodu se rozhodne jestli a jakou naházenou kombinaci si zapíše do výsledkové listiny. Samozřejmě není možné si zapsat body za kombinaci, kterou hráč nenaházel, ale v případě možnosti výběru záleží čistě na jeho rozhodnutí. Hráč se může rozhodnou i po prvním či druhém hodu. Jestliže si hráč zaškrtl některou kombinaci, nesmí si již tuto položku znovu zaškrtnout. Nevyužité opravné hody si zapíše do kolonky Body k dobru a smí je využít v následujících kolech k zvýšení počtu opravných hodů (v tom případě si je samozřejmě odečte).

A jak je to s jednotlivými kombinacemi ?

Tři dvojice

cílem hráče je hodit tři dvojice stejných hodnot (2,2,5,5,6,6 / 1,1,4,4,5,5)

Dvě trojice

cílem hráče je hodit dvě trojice stejných hodnot (2,2,2,4,4,4 / 1,1,1,6,6,6)

Čtyři+dvě

cílem hráče je hodit čtyři stejné a dvě stejné čísla (1,1,1,1,4,4 / 6,6,6,6,2,2)

Pět+jedna

cílem hráče je hodit pět stejných čísel a jedno libovolné (2,2,2,2,2,4 / 5,5,5,5,5,6)

Pyramida

cílem hráče je naházet tři stejná (nejvyšší), dvě stejná a jedno číslo (nejnižší) (4,4,4,3,3,1 / 6,6,6,3,3,2)

Vrhcáby

cílem hráče je naházet tři stejná (nejnižší), dvě stejná a jedno číslo (nejvyšší) (1,1,1,5,5,6 / 4,4,4,5,5,6)

Postupka

cílem hráče je naházet řadu čísel od jedné po šestku (1,2,3,4,5,6)

Generál

cílem hráče je naházet šest stejných čísel (2,2,2,2,2,2 / 6,6,6,6,6,6)

Dudák

Karetní hra. Hráči se snaží co nejdříve zbavit všech svých karet a tím dosáhnout vítězství. Prohrává hráč, kterému jako poslednímu zůstane v ruce jedna karta nebo více. Rozdává se celý balíček (po dvou listech). Předák po levici rozdávajícího zahajuje hru vynesením jedné karty. Povinností dalšího hráče je přebíjet a navrch nadnést libovolný druhý list. Přebíjí se listem stejné barvy vyšší hodnoty nebo trumfem. Pokud nelze přebít, musí hráč vzít celou hromádku. Trumfy se mohou vyhlásit před začátkem hry nebo až v průběhu, po vyhlášení však již nemohou být měněny. Pokud hráč přebíjí poslední kartou a opouští hru (nemá již druhou kartu k nadnesení), zabíjí balíček a ten se až do konce hry odkládá mimo (tzv. vejbit).

Kvarteto

Karetní hra. Zamíchané karty se rozdají všechny mezi jednotlivé hráče. Hru začíná hráč sedící po levici rozdávajícího hráče. Zeptá se kteréhokoliv hráče na konkrétní kartu, kterou hledá za účelem sestavení kvarteta. Pokud vyzvaný hráč tázanou kartu opravdu má, musí ji odevzdat tazateli.

Ten pak pokračuje dále stejným způsobem. Ptá se kteréhokoliv z hráčů na jednotlivé karty, až dokud jeden z dotazovaných kartu nemá. Pokud dotázaný hráč žádanou kartu nevlastní, dostává se tak na tah a pokračuje ve hře. Složí-li hráč úplné kvarteto, je povinen ho vyložit na stůl.

Kvartetová série se skládá vždy ze 4 karet. Vítězí ten hráč, který jich má na konci hry na stole vyložených nejvíce.

Kloboučku hop

Každý hráč střílí na terč pomocí odpalovací rampy vždy čtyřikrát, pokaždé kloboučkem jiné barvy. Počítají se body napsané nad každým barevným pruhem, do jehož otvoru klobouček zapadl. Pokud klobouček padne do otvoru pruhu stejné barvy jako je barva kloboučku, hodnota bodů se zdvojnásobuje. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem bodů. Vzdálenost odpalovací rampy od terče a počet kol závisí na dohodě a schopnostech hráčů. 

Mikádo

 Svazek se vezme do sevřené dlaně a jejím uvolněním se nechají tyčky dopadnout na zem či stůl. Úkolem každého hráče je vytáhnout ve svém tahu co nejvíce tyček s co nejlepším bodovým ohodnocením - ovšem aniž by se pohnuly ostatní tyčky na hromádce. Účastník hry vytahuje postupně jednu po druhé, ale jakmile hýbne s jinou tyčkou, musí předat tah soupeři. Takto se postupuje po směru hodinových ručiček a hra končí poté, co se rozeberou všechny tyčky. Následně začne počítání bodů - vyhrává ten s nejvyšším skóre.

Země město

Klasické země město, jak si jistě pamatujete ze školních lavic. Tuto disciplínu budou hrát všichni. Tedy každá země jako celek. To znamená, že jednotliví sportovci se v rámci své země mohou radit, Proto bude hooodně položek (země, město, zvíře, rostlina, věc, voda, auto, nadávka, známá osobnost, povolání, kancelářská potřeba, hudební skupina/zpěvák, choroba, jméno, film/divadlo/kniha, jídlo). Budeme hrát na 20 kol, po té se sečtou body a určí se pořadí.

Bodování

  • Pokud vyplnil kolonku jen jeden hráč, dostane 15 bodů.
  • Pokud ji vyplnili dva a více hráčů, ale každý tam napsal jiné slovo, dostanou každý po 10 bodech.
  • Pokud ji vyplnili stejně dva a více hráčů, dostane každý po 5 bodech.


Chůdy

Trasa 50 nebo 100 metrů na čas. Chůdy musíme vyrobit, ale to není problém.

Střelba prakem

Střelba na plechovky od piva. Od limči neberem. Každý má tři rány. Co plechovka, to bod. Prakař s nejvíce body vyhrává. Při shodě bodů je rozstřel.

Hod podkovou

Podrobná pravidla jsem nikde nenašel, ale vím, že se hází se šesti podkovami. A aby to bylo jednoduché, každá podkova, která se zavěsí na kolík, bude za bod, ostatní za nula. Při shodě bodů bude následovat rozhoz.


Drápky

Pro hru si seženeme několik drobných kamínků - obvykle se hraje s pěti.1. verze: Kamínky si srovnáme do řady, jeden vezmeme do ruky. Vyhodíme a ze stolu sebereme druhý, letící první chytíme. Máme v ruce dva. Oba vyhodíme, sebereme ze stolu třetí, dva letící kamínky chytneme. V ruce máme tři, vyhodíme, jeden sebereme... Cílem je chytit takhle všechny kamínky.2. verze: Vhodná pro min. 2 hráče. Kamínky rozhodíme na zem a začínáme stejně jako u první verze: vyhodíme jeden z nich do vzduchu a během jeho letu sebereme jiný, chytíme ten první, v ruce máme tedy dva.
Teď ale jeden z nich odložíme někam stranou a i s ostatními opakujeme totéž: jeden vyhodíme, mezitím jiný sebereme.
Pokud se nám to podaří postupně se všemi, vezmeme opět všech pět do ruky, vyhodíme je a snažíme se jich co nejvíce zachytit na hřbetu ruky. Kolik jich chytnu, tolik mám bodů.
Pokud se nám ale nepodaří postupně všechny kamínky (v první fázi hry) sebrat, provádím tu druhou fázi (chytání na ruku) jen s tolika, u kolika se mi podařila 1. fáze.


Špaček

Špaček se položí na zem. Latí se shora udeří do toho zúženého konce špačka, který neleží na podložce. Tím se špaček vymrští do vzduchu a hráč má za úkol druhým úderem, tentokrát vodorovným, trefit špačka ve vzduchu tak, aby odletěl co nejdále. Další variantou hry může být trefování cíle. Vítězí ten, kdo se cíli nejvíce přiblíží. 


Kuličky

Házení do důlku.

V zemi se vyhloubil patou důlek. Hráči se předem domluvili, o kolik kuliček budou hrát. Aby se hra obešla bez hádek, měl hráč své kuličky vždy v jedné barvě.
Každý si připravil dohodnutý počet kuliček a ze stanovené vzdálenosti, označené podélnou čárou, hodil podle vylosovaného pořadí své kuličky, jednu po druhé směrem co nejblíže k důlku nebo ještě lépe přímo do důlku. Platilo i odražení hozené kuličky kuličkou soupeřovou. Pokud hráči kulička upadla za čáru hodu, nepovažovalo se to za platný hod a hráč ji mohl sebrat a házet znovu. Po doházení se přeměřila vzdálenost kuliček od okraje důlku, která určovala pořadí hráčů při hlavní hře. První hrál ten, kdo měl některou ze svých kuliček nejblíže důlku, nebo dokonce v něm. Při rovnosti se rozstřel opakoval.

Cvrnkání kuliček.

Cvrnkání bylo buď pokračování házení, nebo samostatná hra. Při samostatné hře se dohodnutý počet kuliček vhodil přes důlek a začínal ten,kdo měl nejvíce kuliček v důlku, nebo kdo měl kuličku nejblíže.

Cvrnkalo se zapřením ukazováčku za palec, nebo opačně, zapřením palce za ukazovák. Jakékoliv jiné postrkování bylo zakázáno a muselo být velice přísně hlídáno. Hráč začal cvrnkat kuličky podle svého uvážení, tedy i ty, které až do rozstřelu nebyly jeho a všechny, které dostal během své hry do důlku se staly jeho vlastnictvím. Jakmile se některou do důlku netrefil, ve hře pokračoval další hráč. Hrálo se tak dlouho, dokud nebyly všechny kuličky v důlku. Ideální pro hru byl hladký terén s minimem nerovností, např. udusaná zem.


Hon obruče 

Vůbec nevím jak toto hodnotit. Možná na čas 50 nebo 100 metrů.


Čára

Hráči postupně hází z určené vzdálenosti směrem k čáře. Cílem je hodit minci co nejblíže, ne však za ní. Jestliže se mince čáry alespoň částí dotýká, nemůže být považována za minci za čárou. Mince, která je za čárou propadá a do výsledků se nezapočítává. Každý hráč bude mít 5 mincí. Kdo přijde o všechny své mince, ve hře končí. Na čáře bude ještě provázek s uzlíkem - to jen pro upřesnění "čáry". Hodnotit se bude, kdo bude nejblíže čáře, pokud bude shoda, vyhrává ten, kdo bude blíže uzlíku.Hrát se bude mincemi v hodnotě 20,- Kč. Vítěz, který bere veškeré mince, za tuto výhru pohostí poražené anebo vyhranou částku přidá na sbírku, kterou pořádá ČlobSeCUP o putovní pohár.

Zeď

Hraje se formou pavouka. Hra spočívá v tom, že první hráč kopne míč, tenisák do zdi. Druhý jej musí na jeden dotek kopnout zpět do zdi. Netrefí-li jej, končí. Zeď, tedy odrazová plocha má určený rozměr. Metr, půl? 

Panák

Na zemi (např. na chodníku) se namaluje panák. Kresba se rozdělí do 5 až 11 polí, které se očíslují. Velikost panáka a jeho částí (očíslovaných polí) je úměrná věku dětí, velikosti jejich chodidel. Úkolem dítěte je přeskákat siluetu v pořadí čísel po jedné, resp. obou nohách (u panáka o 8 polích jsou pole 4-5 břicho, pole 7-8 hlava) a to bez přešlapů.

Navíc si úlohu mohou znesnadnit vhozením kamene či jiného malého předmětu před každým kolem ze startovní čáry na postupně se zvyšující čísla (a pole) na postavě. V daném kole pak kámen s obrazcem musí přeskočit bez dotyku obsazeného pole.

Přešlap nohou, či netrefení se do očíslovaného pole kamenem je chybou, což znamená pozastavení skoků a nutnost skákací sekvenci opakovat. Zatím skáče soupeřící dítě (či děti). Které z nich první celou skákací sestavu zvládne, zvítězí.

Hru lze využít i pro jinou výuku, každé pole může znamenat jiný zadaný úkol. Čísla na něm lze nahradit jiným symbolem. Tvary panáka jsou ve světě rozmanité.

Nevím jak to nazvat...

Na čas, pokud to někdo dojede do konce. Jednotlivé řady budou očíslované. U které sportovec skončí, tolik má bodů. Při shodě bude další kolo.

Blechy

Úkolem hráčů je dostat své hrací kameny (blechy) pomocí velké blechy do svých přihrádek. Velkou měrou hru ovlivňuje vlastní um a štěstí, proto je hra Blechy tak oblíbená mezi všemi generacemi. 


Rybičky a rybáři

 Hřiště se rozdělily na dvě části. V jedné byl na začátku jeden rybář, v druhé zbytek hráčů, kteří dělali "rybičky". S pokřikem "Rybičky, rybáři jedou!" se rybář rozběhl proti rybičkám, které se snažily dostat na druhou stranu. Koho se rybář dotknul, ten se stal také rybářem a v dalším kole se rybáři chytili za ruce a dokázali tak lapit více rybiček. Hra skončila, když se ze všech rybek stali rybáři. Jak to budeme hodnotit?


Král vysílá své vojsko

Na začátku se zvolí dva kapitáni, kteří si po jednom volí hráče do svého vojska. Když jsou hráči rozděleni, postaví se hráči každého vojska do řady vedle sebe tak, že obě vojska jsou čelem k sobě, mezi sebou mají prostor asi tři metry. Hráči každého vojska se drží za ruce. Kapitán hráče rozestaví tak, aby nikde nebylo slabé místo. Když je vše připraveno k boji, vyšle kapitán prvního vojska jednoho útočníka, který má za úkol prorazit hradby soupeřovy - protrhnout spojení rukou soupeřů nárazem nebo tlakem. Pokud se mu to napoprvé nepodaří, stává se zajatcem soupeřova vojska a tvoří jeho hradby. Pokud se mu to podaří, bere si s sebou do svého vojska dva zajatce, hráče, mezi kterými prorazil hradbu. Potom vyšle útočníka druhé vojsko. Vojska se pravidelně střídají. Hra končí, když jedno vojsko je celé zajaté, a tedy součástí druhého vojska.
Možná obměna: mohou se povolit až tři útoky na soupeřovy hradby.
Další možná obměna: hráč může hradbu prorazit i tak, že podleze soupeřům mezi nohama nebo pod či nad rukama.

Mini fotbal

Lze hrát na jakékoliv rovné ploše. Jedním prstem hráč přidržuje panáčka a druhým prstem kope pohyblivou nohou. Míč je několikahranný. Hraje ten hráč, čí barva pokrývá větší část natočeného míčku. Bude se hrát buď do daného počtu gólů nebo na 2x pět minut. Uvidíme, co tréninky ukáží. Rychlejší varianta zvítězí. Hrát se bude formou pavouka.

naseroupynasimalce.webnode.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky